Magen kollad

Nu har jag varit på hälsocentralen och kollat magen. Fick ta massa blodprover i armarna och fick dessutom stoppa upp nått jävla plaströr i stjärten som dom blåste luft med. Mindre najs.
Jag får iaf svar om en vecka vad det kan tänkas vara för sjuka. Hoppas jag har nån farlig sjukdom så jag får massa godis för alla tycker så synd om mig! ;) Då kanske jag får nya snowboardbindningar och slipper köpa dom själv! :D
Om jag lever så länge vill säga..

Snart åker jag iväg på rekryteringsdag i stationshuset.
Väntar på Issa nu som ska med.
Sen puttrar jag in till stan i bil. Ska ta med min TV jag har på rummet och min nya blu-rayspelare ♥

Martin Gaye - Sexual Healing (12-inch version)

Igår kollade jag för första gången på Transformers (1an). Älskar filmen. Kan inte säga annat. Älskar dessutom skådespelarna i den. Alla filmer med Shia LaBeouf brukar vara sköna.

Click clack and it's over you dead

Magen dödar mig

Rubriken säger sitt. Ska bli skönt att undersöka imorgon.

Ikväll har det blivit lite Photoshop vilket inte ger några vidare resultat att spara. Men det är iaf tidsfördriv. Nu ska jag duscha tror jag.

Ses

Klippa gräs

Gräset måste klippas och det halvt stormar ute. Dessutom har jag ont i magen så jag vill spy. Men det ska jag kolla upp på hälsocentralen imorgon. Hittills idag har jag kollat på

Auschwitz: The Nazis and the 'Final Solution

Inte sett klart hela än men det är grymt bra. Har spelat lite Super Mario också. Riktigt roligt!

Nu började det regna. Attans! Då kan jag inte klippa klart.

Såå

Sitter på rummet och funderar på att dra ut och fiska. Vädret är väl inte på topp men det duger. Jag har köpt ett havs-drag jag tänkte testa i Åresjön. Kanske funkar. Vi får väl se.
Förövrigt så har första skolveckan varit okej förutom att jag redan har varit borta från skolan en dag på grund av att jag var sjuk.

Ikväll blir det bowling och sedan vidare till Emma tror jag. Nu ska jag gå bort från datorn.

Grattis mamma

Det blev mamma som vann fiskevadet. Det blev nämligen 24 fiskar! Trevligt. Så jag fick stå och rensa fisk ganska länge.

Nu ska jag iaf åka till stan. Eller, ja, snart iaf. Så jag måste packa nu.

Nät + Vatten = Fisk

Pappa och jag var nyss ute och la nät i sjön. Farsgubben skulle visa hur det går till ;) Tobbe och jag hade helt missuppfattat hur man la näten. Men ändå fick vi fisk! Duktiga jävlar vi.
Pappa gissade på 11 fiskar, jag gissade på 18 och mamma gissade på 26. Vi har lagt 8 nät sammanlagt. Så vi får se vem som vinner imorn!
Nu är det musik för min del. Sen blir det rätt tidig kväll för mig. Åker till hälsocentralen imorn. Hoppas det går bra :)

Mat

Dags för mat! Det blir kantarell-toast till förråt! Mums ;)
Pappa och mamma plockade massa stora fina kantareller idag.
Jag och Martin var ute och fiskade. Tyvärr så fick vi ingen fisk. Aja, försöker på nytt senare ikväll tror jag.

Bless

Fsk

Pratade nyss med Martin och tvingade honom att fiska med mig. Så nu blir det mer öring i frysen. Kanske en röding också? Självklart har jag som vanligt höga förväntningar vad gäller fångsten. Tyvärr så blir det sällan som jag har tänkt mig ;)

För stunden sitter jag och dricker en underbar kopp med nybryggt kaffe. Tacka vet jag vår kaffemaskin!
Nu ska jag flytta på skinkorna från soffan och börja klä på mig.

Gooooodnaaaatt!

Godnatt gumman! ♥

Filip är återuppstånden från de tråkiga

Vi säger hejdå till det gamla och välkomnar det nya med öppna armar!

Filip är tillbaka!

Tåååårta :D

Det är tydligen tårtkalas hos en viss Villieboy Blomé snart! Kan knappt bärga mig tills dess! ;)
Han fyller ju nämligen 20 år den lilla pöjken! :D

Grattis Vilhelm!Grattis Vilhelm!Grattis Vilhelm!Grattis Vilhelm!Grattis Vilhelm!

Freedom is not free

Kris Kristofferson - Me and Bobby McGee spelas på min Spotify just nu och jag funderar på att sova. Har ju feber så det vore nog bra. Om jag inte sover kommer jag iaf att kolla klart på filmen Walk the line. Många tummar upp för den filmen.

Tack Johnny vettja!

llävki tid kcig etni ud raksnÖ

Stand a chance

Klockan är snart elva och jag har klivit upp för en liten stund sen. Halsen värker och jag hatar att alltid vara sjuk. Men idag ska jag nog fiska med Tobbe så behöver jag inte tänka på att jag är sjuk ;)
Nu bär det av ner till frukost!

When you riding through the ruts, don't complicate your mind.

Sov gott

Nu har min lilla båt fått en mössa. Ett grönt kapell (;

Själv har jag fått mer feber! Så nu blir det sängen för mig. Ska väl fiska imorgon med Tobbe antar jag (:

Godnatt!

pu dnatS ,pu teG

Fishi

Nu är jag tillbaka efter massa fisklöst fiske. Jag Simon å Tobbe gick upp till en tjärn för att fiska tidigt på morgonen. Så vi klev upp 04.30 to catch some fishis. Men ikke. Inte en enda fiskjävel förrän Tobbe tog upp en litenlitenliten firre. Den släppte han tillbaka. Sedan gick vi vidare för att fiska i en ström.
Nu är jag iaf hemma.

Ikväll vet jag inte vad som händer. Får la se.
Tjingalång

evil dna pu ekaW

Menscykel

Moa susar förbi på sin menscykel

Vilket jävla fiskedrag

Sitter och putsar mina kära fiskedrag just nu. Blanka(re) och finar(re) blir dom! Perfekt, för imorgon morgon bär det av till Forsaskalstjärn igen för fiske. Den här gången blir det dock bara över dagen. Med Tobbe. Kommer nog få massvis med firrar! ;)

Julbord jag vill ha

Sitter här och är SJUKT sugen på julbord! Tänk vad smaskigt med prinskorv, köttbullar, gravad lax, julost, skinka, sill, ägg m.m. Åh jag vill ha jul nu! :) Men nu får jag väl nöja mig med min feber och avsaknad av mat.

Måste lägga in ny musik på iPhonen eftersom den försvann tack vare världens sämsta bästa program iTunes. Vad hade vi gjort utan iTunes? Vi hade sluppit leva i ett helvete, det är vad vi hade gjort! Nu ska jag fortsätta lägga in musik på telen. Tjingaling!

yelraM boB

Greetings

Sjuk sjuk sjuk. Idag igen. Petter och jag vandrade till Forsaskalstjärn å fiskade, eldade, tältade å tog en överdos av mulchta. Mys var det och måste göras igen. Dock så fick jag sova i en vattenpöl vi hade inne i tältet, så nu har jag feber. Mindre mys!

Idag var jag i stan. Jag handlade ett par byxor att fiska å vandra i och en till flanellskjorta. Så jag planerade att fiska med Tobbe, men eftersom jag fick feber vet jag inte vad som händer imorn. Det får morgondagen avgöra.

No summer's high, no warm July,
No harvest moon to light one tender August night,
No autumn breeze, no falling leaves,
Not even time for birds to fly to southern skies.

No Libra sun, no Hallowe'en,
No giving thanks for all the Christmas joy you bring,
But what it is, tho' old, so new,
To fill your heart like no three words could ever do.

I Just called to say I love you! ♥

Megaburger

Nu är det snart dags att sova för imorgon blir det ett stort äventyr! Då ska petter och jag gå och fiska stoooooora fiskar.
Idag var jag i stan med pappa och fick nya stövlar. Mycket naaajs. Köpte mig dessutom en brand new fiskeskjorta :D
Ikväll var jag, Martin, Issa, Viktor och Rickard på Broken.
Det blev en Megaburger.
v

TRalalalalalaa

Idag är vädret skit igen. Varför kan vi inte få ett bra slut på den här sommaren?
Nu ska jag slappa så mycket jag kan innan mamma dampar på mig att klippa gräset.

Vaniljglass med blåbär

Jag är otillåtet dålig på att uppdatera bloggen vilket många sörjer. Men det kommer bli ändring på det snart. Hoppas jag..
Idag har vi fiskat med Martin och Simon. Simon den gäddan fick en lite sketen öring. Men han fick iaf något!

Nu sitter jag iaf och äter vaniljglass med blåbär och ska kanske se lite av en film nu tills jag ätit upp. Sedan ska jag sova. Är så sjuuuukt trött!

Pusshej

"Blagglavin"

Gomorron gomorron!
Igår fiskade jag och tobbe hela dagen. Fick massa napp men tyvärr släppte alla fiskar. Shit happens. Sedan plockade vi upp näten som vi hade lagt ut tidigare på kvällen. Hela 2 fiskar fick vi! Vi la sedan ner näten igen för att plocka upp dom kl 7 imorse. 2 nya fiskar!
Haha vi måste seriöst vara de kassaste nätläggarna jag har hört talas om!

Idag har jag och tobbe fiskat igen. Men den här gången fick vi knappt ett napp ens. Jag har klippt gräsmatta och pratade med telefon. Nu ska jag kolla film och äta mina apfelmunks!

Bless

Finvere

Ute skiner solen för fulla muggar. Men inte fan är jag ute för de. Nej nej, jag sitter såklart här å slösar bort mitt liv. Känns bra!
Men jag ska snart lyfta skinkorna från soffan och bege mig ut på äventyr. Vart det leder får vi se, för jag har ingen aning just nu vad jag ska göra idag.

Vissa är ju bara FÖR dryga..

Ha en bra dag!

raksiF

Lady Gaga = Grym?

Detta inlägg måste jag tillägna Simon som gillade Lady Gaga.
Jag tyckte denna serie påminde om din kommentar att hon var grym (:

No offence

Funky

chozan. Nu är jag återigen tillbaka i Såå. Så vad har jag gjort?
För ett tag sedan, vem fan vet när det var?, så åkte jag till Norge för att fiska å låta norskarna njuta av min närvaro. Det blev förbannat mycket fiske med onödigt lite fisk. Det var iaf jag och Tobbe som spenderade minst 25 timmar av dygnet att fiska. Men vissa dagar fick vi inte en fiskjävel. Men efter några dagar fick tobbe en fiskmås och han och jag fick massa makrillar.

Sen åkte jag hem för att 2 timmar senare åka till östersund. Sedan var det yran. Det var roligt men jag gick tyvärr aldrig in på området. Hade inga pengar att betala biljetten med och automaterna jag skulle ta ut pengar från var trasiga och tomma på pengar. istället stod vi utanför, träffade folk å lyssnade på Lady kass. Sedan bar det av hemåt för pizzasvull. Sen stannade jag i stan någon dag. Kom hem idag.

Nu vet jag inte vad som händer. Men ska ut å springa innan kvällen drar igång!