Long day

Fyfan så segt dagen har gått. Det har nog mest berott på att jag inte gjort ett skit på jobbet. Bara dött i den satans värmen och de jävla knotten som åt mig levande! Jag var iaf i Vålådalen och skulle meka till nått vattensystem. Tror jag. Det blev mest prat i telefon eftersom jag inte hade något annat att göra. Lite bilåkande blev det också. Fast det var iofs skönt med tanke på att jag var äckligt trött! JAg skulle gissa på att det var 340 grader varmt idag. I skuggan. Men på eftermiddagen hade vi turen att få en jävla blåst som fick knotten att försvinna och som kylde ner hjärnan lite. Regn kom det också vilket jag tackar för. Värme är bra, men ska då vara i måttlig mängd!

Nu kollar jag på allas favorit-serie: South Park. Vilka jävla genier som har skapat det! Tack Mike & Trent. Kollade nyss på avsnittet om Michael Jackson. Tyckte det passade bra (:

Snart dags att sova, men innan det ska jag se ett till SP-avsnitt, Mkey?!

Minigolf, fiske, jobb

Igår var den slappaste dagen hittills på sommarlovet. Hade verkligen INGEN ork till att göra något. Jag tror inte vi som bor här uppe är gjorda för sån här värme. När det blir kallt blir jag pigg! Simon kom förbi och vi satt bara å pratade. Efter ett tag bestämde vi oss för att gå till Årevidden för att spela minigolf. Där var banorna så oskötta att vi fick spela gratis för att testa om det gick att spela. Visst gick det att spela, men ogräs var det lite här och där. Vi spelade en runda innan vi gick hem igen. Då var min dag slut.

Idag har jag jobbat vilket var lika slappt som igår. Bara åkte bil fram och tillbaka. Bland annat till Kall och Vålådalen. Imorn blir det nog slitigare!
Ikväll var Bonden och jag ute och fiskade med min älskade båt. Mycket vak, men ingen fisk. Jävla skit. Simon hade ett napp, men mycket mer var det inte.

GrillNchill

Dålig uppdatering av bloggen. Men här kommer en sammanfattning av mina dagar:

Jag har jobbat hela veckan tills halva fredagen då jag fick ledig tack vare mina otroliga färdigheter när det gäller minigrävare! När jag hade slutat jobbade jag klart med båten och sjösatte den för att till min besvikelse (men inte så stora förvåning) upptäcka att den läckte. Upp med båten igen och täta! Ner med båten igen... Den kvällen testade jag och simon lite wakeboard innan wakeboarden gick sönder. Toppen!
Sen när kvällen kom så insåg jag att den här sommaren suger jämfört med andra somrar. Kvällarna var alltid roliga och man hade inte tid att göra allt man ville på kvällarna, nu vet man inte vad man ska göra. Så Simon och jag ställde oss och spelade Boule å lekte med min fina GB-gubbe. Roligt i ungefär 10 minuter. :)

Dagen idag har varit en bra dag. Även fast jag hade 1 miljon + - 3 myggbett. Pappa hade redan klivit upp när jag vaknade för att göra ett försök att laga wakeboarden. Det lyckades inte så vi tog silvertejpen! ;)
Lite senare på dagen kom John och Petter förbi. Då åkte vi över till sandstranden och spelade boule, som dom panchisar vi är! ;) Efter det åkte vi och handlade marshmallows, korv, dricka m.m. Simon kom till båthuset, sen åkte vi med båten över till sandstranden igen. Grillade lite, svor över alla flygfän sombet ihjäl oss och sen åkte vi lite wakeboard. Det gick riktigt bra både för John och petter.

puss

Ännu mer jobb

Tjosan!
Min dag har varit intressant och innehållsrik. Jag har jobbat med allt möjligt idag. Allt från att dra slang till att gräva med minigrävare. Varmt som fan har det varit också! Sönderbrända armar fick jag. Helt gratis :)
Så fort jag är klar med jobbet imorn så är jag ledig. Då ska jag ta tillfället i akt och göra färdigt båten så jag kan slänga den i sjön imorgon kväll :)

Kanadensare

Jobb jobb jobb.
Idag har jag jobbat igen. Grävt lite med grävaren, åkt bil å grävt med spade. Riktigt skönt var det i solen! Nu är jag bränd ;)
Jag känner hur kosingen trillar in!

Ikväll så var jag och simon ute å paddlade Kanadensare å fiskade. Det var lite svårt att hålla balansen när man skulle fiska men det gick tydligen bra. Ingen fisk blev det tyvärr. Men det var sjukt fint på sjön med alla fiskar som hoppade, solnedgången, dimma m.m.

Båten är snart klart. Beräknad att vara klar i helgen. Fyfan vad roligt det ska bli! Om det är någon som har något roligt att dra efter båten å åka på så kom förbi med den så leker vi :)

Pussicat

Fler läsare!

Hej mina fans.

Idag har jag kört minigrävare hela långa dagen vilket har varit väldigt roligt! Efter maten lagade jag och pappa båten lite innan vi stänkte på en skvätt färg. Så nu är den inte bara bäst, den är snygg också! Sjösättning till helgen hoppas jag på. Det enda som fattas nu är andra lagret med färg + laga småhålen i skrovet. Funderar på att installera högtalare också, men det får bli en senare historia.

Jag har förresten tre nya läsare!
Hej Isabelle
Hej Tobbe
Hej Chuck Norris

Nu äre sovtajm så godnatt!

Ingen fisk mycket smisk

Det blev tyvärr inget fiske ikväll som var tänkt. Istället gick jag och pappa ut för att fixa lite på båten. Vi lyckades (läs pappa) få till lanternorna så dom lyser som dom ska nu. Imorn ska jag nog måla båtfan lite. Nu längtar jag som fan tills båten är klar! Ska köpa någon rolig sak att dra bakom båten (någon sorts tube, banan eller liknande) så vi kan ha någon rolig kväll med lek och grillning nere vid vattnet. Jag tar emot anmälningar redan nu! ;)

Ska sova så jag orkar jobba imorgon utan att somna som jag nästan gjorde vid ratten idag.
Godnatt.

Minigrävare

Hej gott folk  (:

Idag har jag kört minigrävare hemma på gården vilket har varit väldigt roligt ;)
Det var helt okej väder innan det började SPÖREGNA droppar stora som Isabelles hjärna (vilket självklart inte är så jättestort, men stort för att vara regndroppar). Då fick jag iaf vila lite innan jag gick ut och grävde igen. Jag grävde ner en kabel över vägen om ni undrar.

Nu är det dags för mat så jag svänger förbi senare innan jag åker ut och fiskar! puss

Lyssna på låten:
Bang a gong!

Big adventure

Jag har ju som sagt tillbringat min midsommarhelg i Norge med familjen plus morbror med fru. Dessutom följde Simon och Tobbe med. Vi hade det skitbra (iaf jag sen sket jag i vad dom andra tyckte) och fiskade så gott som oavbrutet. Vi var ihärdiga som fan men hade inte så jävla stor fiskelycka tyvärr.
Vädret var skit och vi fick klä på oss minst 4 lager kläder för att inte frysa till is ute på havet.

Det började med att vi fick lite småfisk första dagen. Det var tråkigt att inte få så mycket så vi fiskade inte så ihärdigt då. På midsommareftermiddagen/kvällen gav jag simon å tobbe oss iväg för att testa fiskelyckan lite ytterligare, men det gick ju som det gick..
På natten så gav vi oss ut igen, men den här gången var det enbart jag och tobbe. Det var en "vrickat" nice kväll, som tobbe skulle ha sagt. Helt stilla på havet, molnen gjorde upp ett stort fett hål ovanför oss för att släppa förbi lite blå himmel, tyst, inte allt för kallt och riktigt skönt. Efter bara ett litet tag ute i båten ser jag två tumlare och säger till tobbe. Vi försökte köra närmare med båten men när vi kom för nära så simmade dom små sillbitarna iväg. Vi hade turen att få se dom i säkert en timmes tid innan de försvann för gott.

Jag fick en stor fisk på kroken som tyvärr släppte upp vid ytan. När klockan var runt 4 på morgonen så letade vi oss hemåt.

Vi fiskade på lördagen utan att fånga någon fisk värd att nämna även fast vi testade olika pirkar å olika ställen på havet. Men på natten så vände oturen. Jag tobbe simon å issa fiskade ett tag inne vid land innan vi ville testa en bit ut i fjorden. Vi åkte rakt utåt mot mitten av fjorden när ekolodet helt plötsligt sa att det var 10 meter djupt. 2 sekunder innan det sa den att det var 110 meter djupt. Sedan gick larmet på att det var för grunt så inte båten skulle gå på grund. Då satt vi mitt ute på fjorden där det, enligt sjökortet, skulle vara cirka 200 meter djupt. Vi hade samma kväll fått reda på att det nyligen gått in en flock med 60-70 valar in i just den fjorden. Då började vi skrämma isabelle med att det säkert var en flock med valar under oss som visades på ekolodet. Det skrämde upp henne och hon blev lagomt roligt att prata med. :P
Det slutade med att vi fick skjutsa in henne till land så vi kunde fortsätta fiska.
När vi hade fortsatt fiska ett tag fick jag tillslut ett napp och trodde jag hade fått en liten fiskfjant bara, men den visade sig vara helt okej storlek. Det var en torsk på minst 3 kg, dock tror vi att den vägde ungefär 4 kg. Efter ett tag fick tobbe en ännu större torsk som vägde ungefär ett kilo mer. Det var grymt roligt och vi stannade ett jäkla tag för att fortsätta fiska.
Tyvärr fick ingen av oss någon mer torsk. Däremot vever tobbe upp sitt fiskespö för han tror att han fått en ovanligt slö fisk på kroken som inte gjorde motstånd. När han lyfter upp kroken ovanför vattnet såg vi att det var en jävla krabb-krabat som fastnat i kroken! Skaldjur. Mums.
Innan vi var hemma hade klockan slagit 0500. Det var inge problem att slockna då.

Idag har vi mest åkt bil hem igen. Det var ganska segt men gick ovanligt snabbt tack vare att jag lyckades somna.

Vi åt förresten fisken med lite stekt bacon till idag. Smaskens! :D

Hem till Såå

Nu är jag tillbaka från Norge. Det var rejält roligt och jag kommer skriva mer om det senare. Nu ska jag prata klart med Moa och sen dusha innan maten. Bilder kommer jag också lägga upp snart.

Tjingaling

Till Norge

Om ungefär en timme åker jag, Simon, Issa och Tobbe till Trondheim innan vi far vidare till das hus.
Jag är fortfarande sjuk men hoppas jag kan sova lite i bilen så jag känner mig piggare.

På tal om ingenting så har jag införskaffat körkortsböckerna nu! Läste lite igår och det var riktigt roligt *host*. Jag planerar att ta körkortet i Januari, men vi får väl se hur det går med det... ;)

Hann förresten inte radera iPhonen å lägga in ny musik. Jävla skitApple!

Ha det bra allihopa

The Fresh Prince of Bel Såå

Nu går han till sängs. Imorgon bär det som sagt av till Norge.

He just knock'em in the head with a stone

Sitter och försöker få till lite ny musik till resan till Norge imorn. Kom dock just på att min telefon måste raderas innan jag kan lägga in ny musik. Då måste jag alltså göra det ikväll. Fan så segt! Men det ska ju göras någon gång. Bäst att jag sätter igång med det direkt!

Lite svängig musik för en mysig onsdagskväll:

Lite bättre kvalité på Spotify (Klicka på länken):
Hank Williams - Hey Good Lookin'

Fortfarande sjuk

Idag har jag legat i sängen med datorn och lekt på facebook mest. Lite Spotify och youtube också. Men jag har också hjälp Moa med ett skolarbete. Varför kan man ju undra. Lite att göra? Hoppas det uppskattas.

Jag hatar min iPhone! Nu, sedan jag installerade om iTunes, så kan jag inte lägga till eller ta bort musik från den om jag inte raderar och synkroniserar med det nya iTunes-biblioteket. SUUUGER! Men snart är det dags för iPhone 3.0 så då får jag väl ta tag i saken och lägga in musik m.m på nytt.

På tal om musik så behöver jag fylla på min spellista på Spotify med bra artister. Länk till min Spotify-spellista finns i tidigare inlägg men kommer inom kort att finnas ute till höger, under "länkar", på bloggen också. Hoppas ni hjälper mig med bra artister att lägga till! Gamla som nya.
Jag hoppas förresten att ni, Seery och Lik, samlar lite poäng på MTP fortfarande! Or else..

Om jag inte är för sjuk imorgon eftermiddag så bär det av till Norge med Simp för att fånga storfisk (som vi alltid fångar. Aldrig någon fisk under 34 kg). Vore roligt om vi kunde åka till Austrått och få en guidad visning också.

Bilden är från när Martin och jag var vid Austrått för ett tag sedan.

Dags att säga hejdå!

Nu är det dags att sova. Orkar inte vara uppe längre.

Ät era grönsaker och sov ordentligt!

Godnatt!

Freestreet

www.freestreet.se/Granis

Gå in på den där länken och registrera er. Phett med bra!
Passa på att skaffa poäng nu under juni månad så har ni chansen att få 1000 kr istället för 500! :)

Idag har jag enbart legat i sängen HELA dagen. Kommer så göra resten av dagen också. Trodde jag skulle kolla på någon film men är alldeles för trött för det. Jag får nog nöja mig med facebook ;D

Ni kan även passa på att kolla in min spellista på Spotify ;)
Granis spellista
Den fylls ständigt på med både bra och mindre bra musik. Kom gärna med tips på vilka låtar jag borde lägga till!

Kom att tänka på bilder som Simon och jag tog för ett bra tag sedan. Det är väldigt fina bilder som säljes till en nätt summa utskrivna på ett A4. Intresserade att köpa? Hör isåfall av er till Sååklart AB och ta kontakt med antingen Filip "Granis" Granström eller Simon "Bonden" Blomé för att diskutera pris.

Här har ni smakprov på våra fabulösa bilder:

ZZzzZZZzzzzZZZZZzzzzZZzZz

Igår morse vaknade jag och kände att jag hade ont i halsen och hade lite feber. Tog en värktablett och jobbade. På kvällen kom smällen. Shitfan vad ont jag hade i hela kroppen och huvudet var nära att gå i bitar. Somnade tidigt och vaknade på natten, kunde inte sova efter det. Idag har jag bara legat i sängen och sovit för att bli frisk. Det har varit sådär lagomt roligt men det behövs för att jag ska bli frisk.

Aja nu ska jag väl redigera lite bilder för att fördriva tiden lite. Slänger väl upp det mindre fina resultatet här senare.

Tjohej!

Filip

Movie

The Wrestler.

Bra film med skönt avslut.
Handlar om en avdankad wrestlare som önskar att han var lika bra nu som på 80-talet. Han lever för wrestlingen och offrar sin familj för att behålla sitt rykte.
Förutom wrestling innehåller filmen ryssfemmor, sprit och halvnakna tjejer. Filmen är snyggt filmad och vem hade bättre passat i rollen som Randy "The Ram" Robinson än Mickey Rourke?

Jag ger filmen 4 av 5 Mickey Rourke

The Wrestler The Wrestler The Wrestler The Wrestler

Ultimate illness

Hej käre dagbok. Idag har min dag varit roligt förutom att jag är sjuk. Fick en jävla dundersläng av feber och ont i halsen. Huvudet sprängs halsen har svalt taggtråd. Tjohej så det går mellan pattar och lår.

Dagen började med att Dan och jag demonterade ett badrum där vi hittade tre porrtidningar. Säljes till högst bjudande!
Därefter for vi till Ånn för att montera golvbrunnar å annat skit. Pissigt väder bjöds det på, bland annat hagel. När vi åkte hem därifrån fick jag sluta tidigt för att bota min sjukdom. Så nu blir det hopp i säng! Kanske myser ner mig till ett avsnitt Hem till Midgård.

Upp upp och iväg!

Nu sticker jag och jobbar. Jävla pissväder!
Ha dä

Gnatt

Dags att sova. Gnatt!

För er som ska vara uppe och har tråkig:

Generation Celebration

Idag har det inte hänt ett skit. Regnigt, blåsigt, förjävligt. Började dagen med att inse att jag inte orkar göra någonting. Sen dess har jag suttit å lekt lite med bloggen å facebook. Spelen på facebook är faktiskt ganska roliga, trots att det suger att man måste starta om spelen från scratch när man har spelat en gång. men men.

När jag slösat bort tillräckligt många timmar på att inte göra nått så kom Jacob till min räddning för att spela bomberbox med mig! Nice! Det var kul förutom att det inte fanns något motstånd från hans håll.

Ikväll händer det nog inget, som vanligt. Men det är väl lika bra för då kanske, kanske, kanske jag kan lägga mig lite tidigare så jag är pigg på jobbet imorn.

Norge vid vårt hus

Over and out

Hej hej på dig min broder

Idag har livet äntligen fått en mening; Att läsa Filip "Granis" Granströms fabulösa blogg.
Här kommer jag antagligen inte skriva någonting av större värde dåligt och ändå kommer det här bli världens bästa blogg. Varför undrar ni då? Jo, för det är Granis som skriver.

Idag har jag vaknat och insett att mitt sommarlov suger än så länge. Men det ska bli ändring på det ;)
På måndag börjar jag jobba, vet dock inte med vad just nu. På tisdag ska jag köra minigrävare tydligen. Kan bli intressant.
Senare idag ska jag nog fixa lite med min älskade båt så jag får åka wakeboard någon gång. Ha en bra dag så skriver jag senare.

Välkommen till min nya blogg!